drawings
„Celia Brown visualisiert unsichtbare – sowohl physikalische als auch imaginäre – Phänomene; ihre Zeichnungen in Tusche und Farbstift suggerieren pulsierende Bewegung. Sie denkt dabei über der physikalischen Erkenntnis nach, dass wir nur fünf Prozent der Materie des Universums erfahren können. Die Zeichenfelder halten die sichtbaren Zwischenräume der nicht fassbaren Materie des Universums fest.“
„Drawing and Deviation“ Ausstellung, Galerie G, Freiburg 2009
„In Celia Browns Zeichnungen geht es drunter und drüber, kopfüber kopfunter, helter skelter. Themen, Motiven und Kompositionen werden mit- und ineinander verwoben. Zu CBs Kosmos gehören Turbulenzen.“
„she sells sea shells“ Ausstellung, Galerie G, Freiburg 2018
Medium
Japanese ink applied with a brush on paper / plus coloured crayon, or permanent marker on polyester
Japanische Tinte mit Pinsel auf Papier / plus Farbkreide, oder Wasserfester Filzstift auf Folie
gallery
lion-chimera odyssey, 2017
DIN A3
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
songbirds, 2005
DIN A3
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
In a Blue Moon, 2008
40 x 29,7 cm
ink and coloured crayon on paper / Tusche und Farbstift auf Papier
Little Big Yellow, 2008
40 x 29,7 cm
ink and coloured crayon on paper / Tusche und Farbstift auf Papier
The little lines occupy the space between the dots in a previous drawing. The dark matter only physicists can “see” takes up much more space than what I as an artist can see and record.
„Nach der Klaue den Löwen malen“ (Plutarch)
Kleine Striche und Punkte in Tusche füllen Zwischenräume und werden von Farbe umfasst. Diese Verschachtelung entspricht der Art, wie Geist und Körper bei näherer Betrachtung auseinanderfallen, als Energiewellen und Wortkaskaden meine Denkweise erobern, manche Figuren der alter Mythologie wachrufen, um im Bild – von meiner Hand skizziert – vorübergehend Ruhe zu finden.
Celia Brown 15.08.08
Beast, Dormouse, Cerberus, from the series Psyche, Amor and the Dormouse, 2012
43 x 123 cm permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
Here exhibited in DASSOLLKUNSTSEIN in Kunstverein Freiburg (see reflection), 2013
After collecting all the images I could find of Psyche and Amor for a lecture performance about Alice as Psyche (see Soirée zu ‘Alice’ in Theater im Marienbad Freiburg 2011) I couldn’t resist mixing and matching some of them.
Psyche, Amor, Styx, from the series Psyche, Amor and the Dormouse, 2012
43 x 123 cm
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
Here exhibited in DASSOLLKUNSTSEIN in Kunstverein Freiburg (see reflection), 2013
The Pig and Alice, 2014
158 x 112,5 cm
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
On Alice’s journeys through Wonderland and across a chessboard she often enters a wood or meets a character emerging from the trees. I made some pencil drawings with the idea of making a three-dimensional model for her, but got no further than integrating them into my drawings. They provide a curious sense of depth in line with my interest in relief works in other media eg. wood.
Alice in Flamingoland, 2014
158 x 112,5 cm
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
An Egyptian context for Wonderland, where Alice plays Isis, was one of the surprises on my analytical journey through Wonderland – see publications, Alice hinter den Mythen 2015.
Queen in a Dream, 2014
50 x 112,5 cm
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
The Red King’s Hat, 2014
50 x 112,5 cm
permanent marker on polyester / Filzstift auf PET-Folie
The Red King, from a Tenniel illustration for the second Alice book Through the Looking-Glass, dreams some images – newspaper cartoons and borrowings from William Blake – that I encountered while looking for hidden references in Lewis Carroll’s text.